Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi - 2024 Yılı Faaliyetlerimiz

2024 Yılı Faaliyetlerimiz

2024 Yılı Faaliyetlerimiz:

 

1.      Ocak–Aralık 2024: Uzaktan Eğitimi Destekleyici Materyal Üretimi. Bu yıl kullanıma alınan AYDEP’e yönelik birçok video eğitim ve yardım dokümanı hazırlanıp paylaşıldı. Video konuları genel olarak aşağıdaki gibidir:

·         AYDEP Destek Videoları,

·         Program İşlemleri (Bölüm Başkanlıkları),

·         Ders İşlemleri (Öğretim Elemanları),

·         Haftalık Ders İçeriğine Eklenebilecek Öğeler,

·         Sınav İşlemleri.

>  AYDEP Tüm Akademisyen Destek Videoları (34 Video/Link)

  1. Ocak-Aralık 2024: Üniversite binası birinci katta sınıfların koridorunun sonunda bulunan geçici kayıt odası kullanılmaya devam edilmiş ve AYDEP için tanıtıcı video kayıtları burada gerçekleştirilmiştir.

  2. Ocak-Aralık 2024: UZEM Müdür Yardımcısı Öğr. Gör. İbrahim KAYA, Ocak 2024 içinde Kalite Koordinatörlüğünde koordinatör yardımcısı olarak görevlendirilmiş ve üniversitemizin kalite yılı olarak belirlediği 2024 yılı boyunca konuyla ilgili çalışmalarda (toplantı, konferans, seminer, çalıştay vs.) aktif görev almıştır.

  3. Mart-Aralık 2024: Mart ayı içinde UZEM’de göreve başlayan Öğr. Gör. Fatma BAYDAR, aynı zamanda yeni kurulan SEM’de de görevlendirilmiş ve kısa süre sonra da müdür yardımcısı olarak ataması yapılmıştır. Fatma BAYDAR, bir yandan UZEM için AYDEP kurulumunda çalışırken aynı zamanda da SEM’in faaliyete geçirilmesi, organizasyon yapısının oluşturulması ve kursların oluşturulması süreçlerinde görev almıştır.

  4. 4 Nisan 2024:SBTÜ UZEM tarafından tüm akademik personele AYDEP Bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. AYDEP sisteminin satın alım süreci tamamlandıktan sonraki bu ilk toplantıda sistem tanıtımı yapılmış ve genel bilgiler verilmiştir.

  5. Nisan-Eylül 2024: Bu yıl yeni kurulan Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü bünyesinde görevlendirmesi bulunan Öğr. Gör. Volkan ÇELİK, üniversitemizin tercih ve tanıtım dönemi boyunca SBTÜ Kurumsal İletişim Koordinatörü olarak çalışmıştır. Bu beş aylık süreçte üniversite genel ve bölüm tanıtım filmlerinin hazırlanması, tanıtımla ilgili içeriklerin yerel ve ulusal basına servis edilmesi, tercih döneminde üniversitemizi ziyaret eden aday öğrencilerin ziyaretlerinin organize edilmesi faaliyetlerini yürütmüştür.

  6. 6 Mayıs 2024 ve 13 Mayıs 2024: SBTÜ UZEM tarafından tüm akademik personele yönelik üç oturum şeklinde olmak üzere "AYDEP (Ahi Yeterliğe Dayalı Eğitim Portalı)'nın kullanımı" konulu eğitim düzenlenmiştir. Eğitimde, sistemin entegrasyonun bitmesi ile sistemin kullanıma açıldığı bilgisi ve kullanım sürecine ilişkin bilgiler verilmiş olup eğitim sonunda katılımcıların soruları cevaplanmıştır.

  7. Haziran-Ekim 2024: AYDEP sistemi için gerekli olan öğrenci listeleri, dersler ve akademisyenlere ilişkin tüm bilgilerin girişi yapılmış, sistem kullanımına yönelik tüm yetki ve sorumluluklar ilgili kişi, birim ve bölümlere tanınmıştır.

  8. 30 ve 31 Temmuz 2024:SBTÜ UZEM tarafından üniversitemizde 2024 yılı itibariyle kullanılmaya başlanılan AYDEP sisteminin akademisyenlerimiz tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için fakülte bölüm başkanlarına yönelik iki günlük bir eğitim semineri düzenlenmiştir.

  9. Ağustos 2024: ÜBYS Ders kataloğunda yer alan program çıktılarının, ders öğrenme çıktılarının, haftalık konuların, kazanım ve yeterlilik bilgilerinin AYDEP'e aktarılabilmesi için önceki entegrasyonlara ek olarak yeni bir API'nin UBYS tarafından oluşturulması talep edilmiştir.

11.  Eylül–Aralık 2024: Üniversitemizin 2024 Yılı Güz Dönemi için bazı lisans ve lisansüstü derslerin uzaktan eğitim şeklinde gerçekleştirilmesi kararı sonrasında derslerin ve eğitimin düzgün işlemesi amacıyla UZEM Destek masası kurulmuştur. Telefonla, yüz yüze veya e-posta ile ulaşan öğrencilere ve akademisyenlere uzaktan eğitim süreçleri ve öğrenme yönetim sistemi konularında destek sağlanmıştır.

·         Öğrencilere ve akademisyenlerin bilgisayarlarına gereken durumlarda uzaktan bağlanıp sorunların teşhis edilip çözülmesi,

·         Gereken yerlerde Bilgi İşlem’le iş birliği içersinde sorunlara müdahele edilmesi,

·         Yine gereken yerlerde İKÇÜ’den ve KAPİTA’dan destek talepleri oluşturulup süreçlerin takip edilmesi ve talebi oluşturan ilgili kişilere geri dönüş yapılarak çözüm sunulması işlemleri yapılmıştır.

·         Bu süreçte telefon, e-mail, whatsapp grupları ile veya ofisimize gelerek yüz yüze bize ulaşılmıştır.

Yoğun emek ve özverili çalışma sonucunda tüm destek taleplerine ve uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlara en hızlı şekilde çözüm sağlanmıştır.

>  Eylül 2024’te: 23 adet,

>  Ekim 2024’te: 26 adet,

>  Kasım 2024’te: 28 adet destek talebi oluşturulmuş ve çözüme kavuşturulmuştur.

  1. 11 ve 12 Aralık 2024: SBTÜ UZEM, üniversite akademik personeline yönelik AYDEP konulu bir çalıştay düzenlemiştir. 11 ve 12 Aralık 2024 tarihlerinde üç oturumda tamamlanan çalıştayda özellikle AYDEP üzerinden soru ekleme ve sınav oluşturma konuları üzerine çalışılmıştır. Kütüphane toplantı salonunda gerçekleştirilen çalıştayda Öğr. Gör. İbrahim KAYA ile Öğr. Gör. Fatma BAYDAR hem gerekli bilgileri aktarmış hem de katılım sağlayan akademisyenlerin sorularını yanıtlayarak uygulamalı bir eğitim vermişlerdir. (HABER)

  2. Yıl boyunca düzenlenen AYDEP’le ilgili senato ve eğitim komisyonu toplantılarına katılım sağlanmıştır. Yıl içinde AYDEP ve ölçme değerlendirme konularıyla ilgili maddelerinin eğitim komisyonu toplantılarına eklenmesi sağlanmıştır. Bu toplantılarda alınan kararların resmi yazıyla ilgili birimlere duyurulması ve gereken işlemlerin uygulanması sağlanmış ve akademik-idari personele bu süreçlerde destek olunmuştur.