1) Müdür ve Müdür Yardımcısı:
Yüksek Öğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslarda belirtilen amaçlara uygun hareket etmek; uzaktan eğitim derslerinin içeriğinin hazırlanması, işlerlik kazanması ve devamlılığın sağlanması için planlamayı gerçekleştirip görev dağılımı yapmak; görev dağılımları ile merkez kadrosunu oluşturup personel ihtiyacını belirlemek; faaliyet raporu gibi merkeze ait raporların yazılmasını sağlamak ve denetlemek; merkez ile rektörlük arasında iletişimin kurulmasını ve sürdürülmesini sağlamak; merkezin bilimsel yayın ve proje çalışmalarını arttırmak; çeşitli toplantılarda merkezin temsilciliğini yapmak; akademik yıl başlangıç ve bitiş dönemlerinde merkezin hedeflerini belirleyip başarılan projeleri belirlemek UZEM müdür ve müdür yardımcılarının görevleridir.
2) E-Öğrenme Uzmanı:
Merkezin birim koordinatörü ile eşgüdümlü çalışarak uzaktan eğitim sürecinin sağlıklı işlemesini sağlamak; birim koordinatörünün belirttiği ÖYS problemleri ile ilgilenmek ve gerekli durumlarda çözüm ortağı firma ile görüşmek; birim koordinatörleri tarafından talep edilen uzaktan eğitim ihtiyaçlarına çözüm getirmek; teknik konularda danışmanlık yapmaki birim ve program koordinatörlerine uzaktan eğitim ile ilgili eğitimler vermek; birim ve program koordinatörlerinin hesaplarının oluşturulup yönetimini sağlamak; akademik ve idari birime yönelik çevrimiçi eğitim ve toplantılarda uzaman olarak katkı ve katılım sağlamak; akademik birimler tarafından açılması planlanan uzaktan eğitim derslerinin dosyalarını hazırlamak; uzaktan eğitimle sunulan derslerin, kursların ve sertifika programlarının eğitim süreçlerine dahil olmak, e-öğrenme uzmanının görev ve sorumlulukları arasındadır.
3) Uzaktan Eğitim Birim Koordinatörü:
Fakültelerin, enstitülerin, yüksek okul ve meslek yüksek okullarının uzaktan eğitim süreçlerinin en sağlıklı şekilde yürütülmesi için tam zamanlı çalışıp bağlı olduğu birim ile uzaktan eğitim merkezi arasında iletişimi sağlamak birim koordinatörünün görevidir. Birim koordinatörü, bağlı olduğu fakülte vs. tarafından seçilir ve birimin uzaktan eğitim ile ilgili tüm işleri konusunda UZEM ile koordinasyonu sağlar.
4) Uzaktan Eğitim Program Koordinatörü:
İlgili anabilim veya bilim dalının uzaktan eğitim süreçlerinden sorumlu ve tam zamanlı çalışan akademik personeldir. Program koordinatörünün seçimini birim koordinatörü gerçekleştirir ve program koordinatörü, birim koordinatörü ile uyumlu olarak çalışır. UZEM tarafından gönderilen duyuruların, bölümlerin sınav ve ders bilgilerinin öğrenciye ulaştırılmasını sağlar. E-öğrenme uzmanı tarafından uzaktan eğitime ilişkin eğitimlere katılarak buradan edindiği bilgilerin kendi bağlı bulunduğu bölüm personeline aktarılmasını sağlar. Atandığı bölüm/program derslerine ÖYS üzerinden erişim sağlayarak dersi veren öğretim elemanının taleplerine göre derslerde düzenlemeler yapabilir. Programa atanan tüm öğrenci ve akademik personelin profillerine ulaşıp kontrol sağlayabilir.
5) Öğretim Elemanı:
Yüksek Öğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslarda belirtilen amaçlara uygun hareket etmek; UZEM bünyesinde, ilgili amirlerin (rektör, rektör yardımcısı ya da UZEM müdürü) vereceği akademik ve idari görevleri tamamlamak; rektörlük veya UZEM tarafından belirlenen toplantılara katılmak; eğitim faaliyetleri ile ilgili olarak kurumun akademik takviminin takip edilmesi; UZEM kaynaklarının hem etkili hem de ekonomik kullanımını sağlamak, öğretim elemanının görev ve sorumluluklarıdır.
6) Sekreter:
UZEM'e ait yazışmaları takip etmek ve zamanında sonuçlandırmak; UZEM ile ilgili bilgi ve belgelerin saklanması ve arşivlenmesi; uzaktan eğitim derslerinin görevlendirme süreçlerine destek sağlamak; giden-gelen yazışmaların takibini ve yedeklemesini yapmak sekreterin görevidir.
7) Ayniyat:
Birimin tüketim ve demirbaş mlzemelerinin neler olduğunu belirlemek; kontrolü ve değişimi gereken malzemeleri belirlemek; satın alınan birim malzemelerini ve demirbaşlarını kayıt altına alınabilmesi için ambar memuruna ulaştırmak; ihale ve satın alma evraklarının saklanması; satın alma ve ihale işlemlerinin ilgili kanuna uygun gerçekleştirilmesini sağlayıp takip etmek; hizmet alım işlemlerini yürütmek; birim malzemelerinin yıl sonu sayımını yapıp sayım cetvelini strateji daire başkanlığına ulaştırmak; birim malzemeleri ile ilgili fişlerin ve belgelerin kayıt altına alınması, saklanması ve arşivlenmesini gerçekleştirmek; kullanımı bırakılan birim demirbaşlarını belirlemek ve değer tespit komisyonuna bildirmek; bütçe hazırlanma sürecine destek sağlamak; harcama cetvellerini takip etmek; demirbaş ve malzeme alım sürecinde maddi hasara sebep olacak hataların önüne geçmek, ayniyat biriminin görevidir.
8) Satın Alma:
Mal, hizmet ve danışmanlık hizmetlerinin alımında kurum mevzuatına uyulmasını denetlemek; mal, hizmet ve danışmanlık alınımına yönelik oluşturulan şartnameyi incelemek ve gerekli durumlarda değişiklik önerileri sunmak; mal, hizmet ve danışmanlık alımlarında oluşacak maliyet hesaplarını organize etmek ve destek sağlamak; yükleniciden alınan teminatları ilgili saymanlığa ulaştırmak ve teslim alma makbuzlarını ihale dosyasında saklamak, satın almanın görevidir.
9) Taşınır Mal Kontrol Yetkilisi ve Harcama Yetkilisi:
UZEM'in döner sermaye işlemlerini takip etmek; merkeze malzemelerin sayım ve kontrolüyle ilgilenmek; uzaktan eğitim derslerinin görevlendirmelerinin gerekli zamanda yapılması; kurum içi ve kurumlar arası giden-gelen yazışmaları takip edip yedeklenme sürecine destek sağlamak bu birimin görevidir.
10) Kısmi Zamanlı Çalışan Öğrenci:
Yüksek Öğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslarda belirtilen amaçlara uygun hareket etmek; uzaktan eğitim ders içeriklerinin hazırlanmasını desteklemek; UZEM kaynaklarının hem etkili hem de ekonomik kullanımına destek sağlamak, kısmi zamanlı çalışan öğrencinin görev ve sorumluluklarıdır.